Preskoči na glavni sadržaj

Besmislenost psovke


U Africi, kao i u mnogim zemljama srednje Europe riječi psovke uopće ne postoje u rječniku. Često se upravo po psovci u inozemstvu, među stotinama drugih, prepoznaje naš (balkanski) čovjek. Žalosno ali istinito!

Znameniti starogrčki pripovjedač Ezop bio je siromašan rob. Jednom ga gospodar pošalje k trgovcu rekavši mu: "Kupi mi najbolju stvar koju tamo nađeš." Ezop ode i kupi jezik. Gospodar mu začuđeno reče: "Pa zar je to od svega najbolje što ima na tržnici kupiti?" "Da", odgovori Ezop, "jezik je najbolja stvar od svega, jer čovjek jezikom hvali božanstvo i pobožno moli, uči istinu i krjepost, unosi mir među ljude, tješi žalosne, savjetuje one koji sumnjaju, brani pravdu i čini mnoga druga dobra." "Bravo, Ezope", klikne gospodar, "sutra ćeš mi kupiti najgoru stvar!"

Ezop sutradan ponovo ode k trgovcu i opet kupi jezik. Gospodar vrlo uznemiren uzvikne: "Kako jezik može biti najbolja i najgora stvar?!" Ezop protumači: "Jezik je i najgora stvar, jer njime zle osobe preziru vjeru, uče zlo, govore laži, ogovaraju i kleveću, siju svađu, bližnjega nepravedno žaloste, varaju druge, izdaju pravdu i čine još mnoga druga zla."

Jezik, organ koji se može upotrijebiti i zloupotrijebiti. Naše riječi, dakle, mogu biti lijepe i ružne. One su toliko važne jer je snaga u našem jeziku i riječima koje izgovaramo. Zato Biblija kaže: "Smrt i život u vlasti su tvoga jezika." To znači da svojim jezikom možemo sebi sijati život ili smrt. Riječima, dakle, hvalimo, slavimo, blagoslivljamo, pjevamo, molimo... ali riječima također proklinjemo, đavlu predajmo, mržnju stvaramo, ogovaramo, klevećemo...
Vrli Hercegovci pjevaju u gangi, između ostaloga, i ovo: Da je Isus Hercegovac bio, tko bi njega razapeti smio? Pitam se: Zar Te igdje itko razapinje kao tvoj "vjerni" hrvatski narod? Potaknut ne samo ovim napjevom, nego i prekrasnim tekstom kojega na nekom mjestu nađoh, želim sa svima vama podijeliti kratko razmišljanje o psovci ali i ogorčenje u najmanju ruku, da se uopće o ovome treba pisati.

U Starom Zavjetu čitamo tekst: "Izvedi psovača iz tabora. Potom svi oni koji su ga čuli, neka stave svoje ruke na njegovu glavu. A onda neka ga sva zajednica kamenuje. Poslije toga ćeš ovako prozboriti Izraelcima: 'Tko god opsuje Boga svoga, neka snosi svoju krivnju; tko izgovori hulu na ime Jahvino, neka se smakne, neka ga sva zajednica kamenuje; bio stranac ili domorodac, ako pohuli ime Jahvino, mora mrijeti'." Znam da Hercegovina ima dovoljno kamena, ali ne znam ima li ga dovoljno da se izvrše sva "kamenovanja bogo/psovača"! Ne trebamo "kamenovati", jer Isus vrlo elegantno reče: "Tko je od vas bez grijeha, neka prvi na nju baci kamen" (Iv 8,7), ali se možemo zamisliti nad tekstom koji slijedi o besmislenosti psovke.

S religijskoga stajališta:
a) psovka je pljuvanje Bogu u lice;
b) njome psovač ponižava Boga;
c) psovka vrijeđa sve kojima je Bog najveća svetinja.


S kulturnoga motrišta:
a) psovka je znak nekulture i jezičnoga siromaštva;
b) psovka je pasji govor: pas, psa - psovati, psovka (lajanje);
c) psovka je nerazumna, jer je usmjerena protiv Boga kojega psovač redovito ne drži krivim za svoju ljutnju; ona je neshvatljiv način pražnjenja vlastite agresivnosti.


Sa zdravstvenoga gledišta:
a) psovka svjedoči o unutarnjem osjećaju nesigurnosti, straha i manje vrijednosti, razara živce;
b) ostavlja prazninu, nemir, nezadovoljstvo;
c) psovka stvara jednu vrstu duhovne šizofrenije koja prelazi u duševnu šizofreniju.


S pedagoškoga stanovišta:
a) psovka truje ljudsku dušu okrutnošću;
b) psovka daje loš primjer: psovaču ništa nije sveto;
c) zagađuje duhovnu atmosferu i stvara psovački mentalitet.


S nacionalnoga odredišta:
a) dok naši psovači ratuju protiv Boga, mi kao narod nemamo u koje ime očekivati njegovu pomoć;
b) dok milijuni molitelja stvaraju obrambeni štit oko našega naroda, istodobno naši psovači svojim raketama probijaju taj štit i omogućuju neprijateljski prodor;
c) u očima kulturnih ljudi i naroda svaki naš psovač prikazuje Hrvate kao neuljuđene prostake, pa tako sramoti svoj narod.


S prosudbeništva koristi:
a) psovka nikad ništa i nikome ne koristi;
b) psovač ruši izvor i oslonac ljudskoga dostojanstva, pa stoga gubi pravo na poštovanje u društvu;
c) psovači neće gledati lica Božjega, kaže apostol Pavao.


Ne zaboravimo da smo i mi dionici grijeha ako nismo opomenuli "brata" svoga! Ne dopustimo da nam đavao po psovci ukrade Božji mir, sreću i jednom, ako Bog dadne, vječni život. Pametnu dosta!


http://www.katolici.org/dogadjanja.php?action=c_vidi&id=16078

Popularni postovi s ovog bloga

Tko ide u pakao?

Mnogi tekstovi u Bibliji o tome govore. Pogledat ćemo samo neke. U drugoj poslanici Solunjanima (2 Sol 1:9), piše da će Bog kazniti vječnom propašću one koji ne poznaju Boga i ne pokoravaju se Evanđelju našeg Gospodina Isusa . Poznaješ li Boga? Pokoravaš li se Evanđelju Kristovom? Neki će sigurno reći: "Pa ja vjerujem u Boga i vjerujem u Krista, kako ne bi vjerovao!" Ne varaj se. Biblija kaže da i đavli vjeruju i dršću. Isus je u Evanđelju po Mateju rekao slijedeće: " Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori: 'Gospodine, Gospodine!', nego onaj koji vrši volju Oca mojega koji je na nebesima ." (Mt 7:21-23) Jesi li ti kao onaj što viče: "Gospodine, Gospodine!" a ne vršiš volju njegovu? On je objavio svoju volju i ona je zapisana u Bibliji, a ti nećeš ni da pogledaš što tamo piše. Ne, jeftini izgovori te neće opravdati. Uzalud se ponosiš svojom nacionalnošću i na zidu držiš križeve, krunice i slike, a za Riječ Božiju ne mariš. U ...

SEDAM PUTA OKO JERIHONA

Zapanjuje me biblijski zapis o Jerihonu! Biblija nam opisuje čudnovati način na koji je pala ta utvrda. Nakon što su prešli rijeku Jordan, Izraelci su - pod vodstvom Jošue – pošli u osvajanje Obećane zemlje. Jerihon je bio prva veća prepreka k prodoru u unutrašnjost. Jošua je najprije imao susret s anđelom Božjim. Zatim je od Boga primio zapovijed o načinu na koji će osvojiti dobro utvrđeni grad. U takvoj situaciji, očekivao bih da anđeo ukaže Jošui na slabe točke neprijatelja. Možda da se kao anđeo pojavi i pred vojskom, kako bi joj dao poticaje da svom silinom krene na utvrdu. Ili da predloži neku strategiju, na razini najvećih i najmudrijih vojskovođa ovoga svijeta. No, Jošua je od Gospodina primio neočekivanu zapovijed. U šestome poglavlju Jošuine knjige nailazimo na Božja upustva za osvajanje grada: “Svi vi ratnici obiđite oko grada jedanput na dan. Tako činite šest dana. A sedam svećenika neka nose pred Kovčegom sedam truba od ovnujskih rogova. Sedmoga dana obiđite sedam...

Vjerujete li da je Isus Krist svojom krvlju platio na križu cijenu za sve vaše grijehe (prošle, sadašnje i buduće)??

Ako netko još uvijek sumnja da opravdani vjernik može izgubiti spasenje u današnje doba milosti, neka se sada uvjeri čitajući ovu objavu da je spasenje događaj  jednom zauvijek kad čovjek povjeruje u dovršeno djelo Kristovo. Lažni učitelji koji naučavaju da se spasenje može izgubiti su heretici koji stavljaju ljude pod zakon, priznali oni to ili ne! Heretici su zato jer negiraju Kristovu milost koja je obilovala nad grijehom, osujećuju Kristvo djelo na križu. Takvi okrutni vukovi su kontradiktorni sami sebi kad kažu da je spasenje po milosti samo, ali je uvjetovano dobrim djelima!!! Postoje tri načina kako naučavaju tu herezu: 1) činiš grijehe pa si izgubio spasenje, to bi značilo da Krist nije platio za sve tvoje grijehe, nije dovoljno pretrpio valjda. 2) Ne činiš dovoljno dobrih djela pa si izgubio spasenje, to bi značilo da mi dodajemo svoja djela na Kristovo djelo, hoćemo se uspoređivati s njim? 3) Spasenje možeš odbaciti, to bi značilo da Bog neće dovršiti ono što je...