
Godinama sam pokušavao naći ključ za moć nad grijehom. Vidim u sebi toliko groznih stvari, žudeći da budem slobodan od ropstva vlastitog tijela.
Moja potraga za moći nad grijehom odvela me na desetogodišnje putovanje kroz knjižnice, komentar...e, konferencije biblijskih učenjaka, stalno proučavanje Biblije – osobito poslanice Rimljanima. Sve što sam pročitao i čuo opisivalo je ljudsko stanje slabosti i stalne sadašnje borbe sa zlom. Od apostola Pavla do crkvenih lidera kao što su Origen, Ciprijan, Krizostom – od Augustina do Luthera, Calvina, Zwinglija, Wesleya, pa do modernih teologa i učenjaka – svi oni opisivali su bitku, te su svi priznali kako su oni, također, bili u sličnoj borbi. Na neki način, ono me je uvjerilo da nisam neka vrsta čudnog kršćana i da je sramota radi grijeha u mom osobnom srcu zajednička najpobožnijim živućim ljudima na zemlji. Ali, s druge strane, obeshrabrujuće je naučiti toliko mnogo o borbi, a tako malo o lijeku. Kao Pavao, svi su oni postavljali veliko pitanje: ''Tko će me osloboditi od ove pokvarenosti u meni? Kako mogu biti oslobođen moje grešne prirode?'' I, kao Pavao, svi su odgovorili: ''Kroz Gospodina Isusa Krista.''
Odlično! Krist je odgovor. Pavao je znao to; crkveni oci su znali to; i ja to znam. Samo što to znači? To je kao da kažemo: Svjetlo je uvjetovano suncem. Na koji je način Krist lijek? Kako da dobijem Njegovu veliku moć u mom slabunjavom tijelu? Kako da se ukopčam u nadnaravni izvor pravednosti? Nije dovoljno reći mi kako me Isus može spasiti i sačuvati od svakoga grijeha. Nije dovoljno reći – Sloboda dolazi po vjeri.
Pavao je pokušao objasniti korake prema moći nad grijehom u Poslanici Rimljanima. Govori o borbi između starog čovjeka i novoga čovjeka. Upozorava kršćane da ne budu vođeni požudom i da je pobjeda nad grijehom uvjetovana duhovnim usmjerenjem.
Dva čovjeka u meni? Dva zakona na djelu u meni? Dva uma žele preuzeti kontrolu nada mnom? Dva duha u borbi? Iskreno, sve je to zbunjujuće. Pročitao sam mnogo učenih interpretacija o tome što je Pavao navodno govorio, što me je ostavilo još više zbunjenim. Učenjaci se razilaze po pitanju pravog značenja Pavlove poruke u Rimljanima. Čak je i Petar imao teže razumijevanje određenih Pavlovih argumenata. ''U tim poslanicama ima teško razumljivih mjesta, koja neuki i nepostojani ljudi izvrću – kao i ostala Pisma – na svoju vlastitu propast.'' (2 Pet 3,16)
Ne mogu vjerovati kako je put prema moći nad grijehom tamna, duboka tajna za koju su potrebne godine da bi se shvatila. Primjećujete, trebam pomoć baš sada. Neimanje pojma ne može čekati. Ako ne razumijem kako Bog djeluje i što On od mene očekuje da učinim, bit ću ni na nebu ni na zemlji. Grijeh me može nadjačati i uništiti, ako Bog ne pošalje životni konopac istine.
Ono što mi je zbilja potrebno je da Bog siđe u moju zemaljsku ograničenost, zbunjenu, grijehom obavijenu dušu i pokaže mi kako slomiti čari grijeha.
Moja potraga za moći nad grijehom odvela me na desetogodišnje putovanje kroz knjižnice, komentar...e, konferencije biblijskih učenjaka, stalno proučavanje Biblije – osobito poslanice Rimljanima. Sve što sam pročitao i čuo opisivalo je ljudsko stanje slabosti i stalne sadašnje borbe sa zlom. Od apostola Pavla do crkvenih lidera kao što su Origen, Ciprijan, Krizostom – od Augustina do Luthera, Calvina, Zwinglija, Wesleya, pa do modernih teologa i učenjaka – svi oni opisivali su bitku, te su svi priznali kako su oni, također, bili u sličnoj borbi. Na neki način, ono me je uvjerilo da nisam neka vrsta čudnog kršćana i da je sramota radi grijeha u mom osobnom srcu zajednička najpobožnijim živućim ljudima na zemlji. Ali, s druge strane, obeshrabrujuće je naučiti toliko mnogo o borbi, a tako malo o lijeku. Kao Pavao, svi su oni postavljali veliko pitanje: ''Tko će me osloboditi od ove pokvarenosti u meni? Kako mogu biti oslobođen moje grešne prirode?'' I, kao Pavao, svi su odgovorili: ''Kroz Gospodina Isusa Krista.''
Odlično! Krist je odgovor. Pavao je znao to; crkveni oci su znali to; i ja to znam. Samo što to znači? To je kao da kažemo: Svjetlo je uvjetovano suncem. Na koji je način Krist lijek? Kako da dobijem Njegovu veliku moć u mom slabunjavom tijelu? Kako da se ukopčam u nadnaravni izvor pravednosti? Nije dovoljno reći mi kako me Isus može spasiti i sačuvati od svakoga grijeha. Nije dovoljno reći – Sloboda dolazi po vjeri.
Pavao je pokušao objasniti korake prema moći nad grijehom u Poslanici Rimljanima. Govori o borbi između starog čovjeka i novoga čovjeka. Upozorava kršćane da ne budu vođeni požudom i da je pobjeda nad grijehom uvjetovana duhovnim usmjerenjem.
Dva čovjeka u meni? Dva zakona na djelu u meni? Dva uma žele preuzeti kontrolu nada mnom? Dva duha u borbi? Iskreno, sve je to zbunjujuće. Pročitao sam mnogo učenih interpretacija o tome što je Pavao navodno govorio, što me je ostavilo još više zbunjenim. Učenjaci se razilaze po pitanju pravog značenja Pavlove poruke u Rimljanima. Čak je i Petar imao teže razumijevanje određenih Pavlovih argumenata. ''U tim poslanicama ima teško razumljivih mjesta, koja neuki i nepostojani ljudi izvrću – kao i ostala Pisma – na svoju vlastitu propast.'' (2 Pet 3,16)
Ne mogu vjerovati kako je put prema moći nad grijehom tamna, duboka tajna za koju su potrebne godine da bi se shvatila. Primjećujete, trebam pomoć baš sada. Neimanje pojma ne može čekati. Ako ne razumijem kako Bog djeluje i što On od mene očekuje da učinim, bit ću ni na nebu ni na zemlji. Grijeh me može nadjačati i uništiti, ako Bog ne pošalje životni konopac istine.
Ono što mi je zbilja potrebno je da Bog siđe u moju zemaljsku ograničenost, zbunjenu, grijehom obavijenu dušu i pokaže mi kako slomiti čari grijeha.