Preskoči na glavni sadržaj

Ljubi pridošlicu…

U jeku prvo izbjegličke (tako se to zvalo 2015. god.), a sada migrantske krize (tako se zove danas), ponekad kršćani kao argument za definiranje „kršćanskog postupanja“ prema imigrantima (čitaj, prihvaćanje, humanitarno pomaganje, integracija) uzimaju sljedeće biblijske retke:
„Ljubite i vi pridošlicu, jer ste i sami bili pridošlice u zemlji egipatskoj.“ Ponovljeni zakon 10:19
„Ako se stranac nastani u vašoj zemlji, nemojte ga ugnjetavati. Stranac koji boravi s vama boravi neka vam bude kao sunarodnjak; ljubi ga kao sebe samoga.“  Levitski zakonik 19,33
Onako, na prvu, ako zanemarimo kontekst, čini se jasnim što bi mi kršćani kao sljedbenici Boga Izraelova trebali činiti: ljubiti pridošlice i neka nam budu kao naši zemljaci. Ok, razmotrimo malo kontekst unutar kojeg se nalaze ove upute.
Prvo, dobar dio ovih uputa specifično se odnosi na Obećanu zemlju – one pretpostavljaju da Židovi žive u zemlji gdje su na snazi Božji zakoni (dakle, teokracija) i gdje ljudi iz drugih naroda dolaze da se nastane u Izraelu.
Drugo, ova zapovijed ne smije se promatrati odvojeno od ostalih zapovijedi koje nalažu isključivi monoteizam i nedopuštanje štovanja drugih bogova u Obećanoj zemlji. Idealno, to bi značilo da u Obećanoj zemlji nema mjesta štovanju drugih bogova koje bi te pridošlice donijele sa sobom. Primjerice, u Levitskom zakoniku 20,1-8, samo malo dalje od teksta o ljubavi prema pridošlici, Bog nalaže da se smakne svaki onaj tko štuje Moleka ili se obraća na zazivače duhova i vračare. Jednako tako, u Ponovljenom zakonu 11,16 Bog nalaže Izraelcima da ne štuju druge bogove, a u 12 pogl. nalaže se uništenje svih svetišta i kipova lažnih bogova.
Treće, znamo da je Bog naložio Izraelcima da unište sve narode u Kanaanskoj zemlji ne bi li na taj način trajno zatro njihov spomen. Znači, idealno je bilo da nitko od tih naroda ne ostane na životu i ne živi među Izraelcima. Shodno tome, biti pridošlica iz jednog od tih naroda nije bila opcija.
Dakle, ako želimo uzeti ove retke kao MO (modus operandi) za kršćane danas, onda ih moramo uzeti u njihovom izvornom značenju. „Ljubav prema pridošlicama“ nije uključivala toleranciju lažnog bogoštovlja. U današnjem kontekstu, ako mislimo da se ove riječi koje je Bog uputio Židovima odnose na nas danas, to bi svakako uključivalo nedopuštanje muslimanima da prakticiraju svoju vjeru. A ako zemlju u kojoj živimo shvatimo kao Obećanu zemlju, onda bi trebali uništiti svetišta lažnih religija.
Zaključno: trebamo biti oprezni kada argumentiramo neku poziciju biblijskim redcima jer, ako zanemarimo kontekst, možemo zaključiti sve i svašta. A jedno od ključnih pravila u hermeneutici jest: „context is king“.
https://christianity5091.wordpress.com/2017/01/31/ljubi-pridoslicu/

Popularni postovi s ovog bloga

Tko ide u pakao?

Mnogi tekstovi u Bibliji o tome govore. Pogledat ćemo samo neke. U drugoj poslanici Solunjanima (2 Sol 1:9), piše da će Bog kazniti vječnom propašću one koji ne poznaju Boga i ne pokoravaju se Evanđelju našeg Gospodina Isusa . Poznaješ li Boga? Pokoravaš li se Evanđelju Kristovom? Neki će sigurno reći: "Pa ja vjerujem u Boga i vjerujem u Krista, kako ne bi vjerovao!" Ne varaj se. Biblija kaže da i đavli vjeruju i dršću. Isus je u Evanđelju po Mateju rekao slijedeće: " Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori: 'Gospodine, Gospodine!', nego onaj koji vrši volju Oca mojega koji je na nebesima ." (Mt 7:21-23) Jesi li ti kao onaj što viče: "Gospodine, Gospodine!" a ne vršiš volju njegovu? On je objavio svoju volju i ona je zapisana u Bibliji, a ti nećeš ni da pogledaš što tamo piše. Ne, jeftini izgovori te neće opravdati. Uzalud se ponosiš svojom nacionalnošću i na zidu držiš križeve, krunice i slike, a za Riječ Božiju ne mariš. U ...

SEDAM PUTA OKO JERIHONA

Zapanjuje me biblijski zapis o Jerihonu! Biblija nam opisuje čudnovati način na koji je pala ta utvrda. Nakon što su prešli rijeku Jordan, Izraelci su - pod vodstvom Jošue – pošli u osvajanje Obećane zemlje. Jerihon je bio prva veća prepreka k prodoru u unutrašnjost. Jošua je najprije imao susret s anđelom Božjim. Zatim je od Boga primio zapovijed o načinu na koji će osvojiti dobro utvrđeni grad. U takvoj situaciji, očekivao bih da anđeo ukaže Jošui na slabe točke neprijatelja. Možda da se kao anđeo pojavi i pred vojskom, kako bi joj dao poticaje da svom silinom krene na utvrdu. Ili da predloži neku strategiju, na razini najvećih i najmudrijih vojskovođa ovoga svijeta. No, Jošua je od Gospodina primio neočekivanu zapovijed. U šestome poglavlju Jošuine knjige nailazimo na Božja upustva za osvajanje grada: “Svi vi ratnici obiđite oko grada jedanput na dan. Tako činite šest dana. A sedam svećenika neka nose pred Kovčegom sedam truba od ovnujskih rogova. Sedmoga dana obiđite sedam...

Vjerujete li da je Isus Krist svojom krvlju platio na križu cijenu za sve vaše grijehe (prošle, sadašnje i buduće)??

Ako netko još uvijek sumnja da opravdani vjernik može izgubiti spasenje u današnje doba milosti, neka se sada uvjeri čitajući ovu objavu da je spasenje događaj  jednom zauvijek kad čovjek povjeruje u dovršeno djelo Kristovo. Lažni učitelji koji naučavaju da se spasenje može izgubiti su heretici koji stavljaju ljude pod zakon, priznali oni to ili ne! Heretici su zato jer negiraju Kristovu milost koja je obilovala nad grijehom, osujećuju Kristvo djelo na križu. Takvi okrutni vukovi su kontradiktorni sami sebi kad kažu da je spasenje po milosti samo, ali je uvjetovano dobrim djelima!!! Postoje tri načina kako naučavaju tu herezu: 1) činiš grijehe pa si izgubio spasenje, to bi značilo da Krist nije platio za sve tvoje grijehe, nije dovoljno pretrpio valjda. 2) Ne činiš dovoljno dobrih djela pa si izgubio spasenje, to bi značilo da mi dodajemo svoja djela na Kristovo djelo, hoćemo se uspoređivati s njim? 3) Spasenje možeš odbaciti, to bi značilo da Bog neće dovršiti ono što je...