DUH ::: DUŠA ::: TIJELO
Kenneth E. Hagin
Kenneth E. Hagin
NAŠA TROSTRUKA PRIRODA
Proučavanje trostruke prirode čovjeka - duha, duše i tijela uvijek je pobuđivalo moje zanimanje. Dugo sam marljivo nastojao pronaći razliku između tog trojeg. Vrlo je lako razlikovati tijelo od ostale dvije dimenzije. No, ponekad je teško razlikovati duh od duše. Ništa osim Biblije ne može to rasvijetliti. Postoji puno nerazumijevanja oko ovih stvari. Mnogo se toga krivo naučavalo, čak i s propovjedaonice.
U mom traženju istine na ovom području godinama sam proučavao knjige na temu čovjeka, korištene u različitim teološkim školama. Proučavao sam knjige kojima su se koristile biblijske škole punog Evanđelja. Imao sam knjige koje je koristila denominacija kojoj sam ranije pripadao. No sa svima njima bio sam vrlo malo zadovoljan. Sve su one bile utemeljene na učenjima pojedinaca, a ne na Bibliji.
Razgovarao sam sa nekima od najvrsnijih učitelja Biblije u krugovima punog Evanđelja. Razgovarao sam s nekima koji su položili doktorate iz teologije. Bilo je iznenađujuće da je većina njih znala veoma malo o temi čovječjeg duha, duše i tijela.
Neki su mi kazali: 'Uvijek sam mislio da su duh i duša isto. Uvijek sam to tako propovijedao'. No istaknuo sam im da to ne može biti isto. Zašto bi inače Biblije govorila: 'Uistinu je živa i djelotvorna riječ Božja. Ona je oštrija od dvosjeklog mača i prodire do rastavljanja duše i duha ...' Hebrejima 4:12.
Da je to isto ove tri stvari ne bi bile odvojene. Da je to isto, Pavao ne bi rekao: 'I neka se cijelo vaše biće - DUH, DUŠA I TIJELO - sačuva besprijekorno za dolazak Gospodina našega Isusa Krista'. I.Solunjanima 5:23.
Bilo bi isto toliko biblijski reći da su tijelo i duša isto kao što bi bilo reći da su duh i duša isto. U stvarnosti to su tri vrlo različite stvari.
Nakon puno molitve i proučavanja kroz dugo vremensko razdoblje došao sam do slijedećih zaključaka o tri dimenzije čovjeka.
Znao sam bez sumnje da fizičkim tijelom dotičemo svijet. Tijelo djeluje u naravnom području. Nitko ne raspravlja oko toga.
Zatim, dok sam proučavao, vidio sam da je duh čovjeka taj koji dotiče Boga, jer je Bog Duh. Samo duh može biti vezan s duhom.
Novo rođenje je ponovno rađanje ljudskog duha, kao što je Isus rekao Nikodemu: ' ... treba da se odozgo rodite'. Ivan 3:7.
Znao sam bez sumnje da fizičkim tijelom dotičemo svijet. Tijelo djeluje u naravnom području. Nitko ne raspravlja oko toga.
Zatim, dok sam proučavao, vidio sam da je duh čovjeka taj koji dotiče Boga, jer je Bog Duh. Samo duh može biti vezan s duhom.
Novo rođenje je ponovno rađanje ljudskog duha, kao što je Isus rekao Nikodemu: ' ... treba da se odozgo rodite'. Ivan 3:7.
Nikodem koji je bio tjelesan, mogao je razmišljati samo na tjelesan način te je kazao: 'Kako se može čovjek, kad je već star, roditi? Zar može po drugi put ući u utrobu majke i roditi se?' Isus je odgovorio: 'Što je rođeno od tijela, tijelo je, što je rođeno od Duha, duh je'.
Tada sam odlučio da ću proći kroz cijeli Novi zavjet, gledajući što su Pavao i drugi apostoli rekli na ovu temu. Pronašao sam da je Pavao kazao u Rimljanima 2:28-29 ovo: 'Zbilja, nije pravi Židov onaj koji je to izvana, niti je pravo obrezanje ono koje je izvana - na tijelu - već je pravi Židov onaj koji je to u nutrini, a pravo je obrezanje ono u srcu - po duhu (u duhu, engleski prijevod) a ne po slovu. Njegova hvala ne dolazi od ljudi, već od Boga'.
Pavao je ovdje kazao da je duh srce.
Zatim u Prvoj Korinćanima 14:14 čitamo: 'Ako se u molitvi služim tuđim jezikom, moj duh moli ...' U stihu 18 Pavao kaže: 'Ja, hvala Bogu, govorim tuđim jezicima više od vas sviju'. Pavao je naizmjence koristio riječi 'moj duh' i 'ja'.
Pavao je ovdje kazao da je duh srce.
Zatim u Prvoj Korinćanima 14:14 čitamo: 'Ako se u molitvi služim tuđim jezikom, moj duh moli ...' U stihu 18 Pavao kaže: 'Ja, hvala Bogu, govorim tuđim jezicima više od vas sviju'. Pavao je naizmjence koristio riječi 'moj duh' i 'ja'.
Vidjevši da tijelom dotičemo fizičko područje, a duhom duhovno područje, ostalo je samo da smjestimo dušu. Pošto se tijelo bavi fizičkim područjem, a duh duhovnim područjem, ostaje nam još samo jedno područje u koje je čovjek uključen - područje uma.
Dakle, duša se bavi intelektualnim područjem. Ovo, je naravno, krajnje pojednostavljenje. Dok idemo dalje s našim proučavanjem ove teme, pozabavit ćemo se s njom dublje. No, ovdje u prvom poglavlju samo postavljamo temelje.
Dakle, duša se bavi intelektualnim područjem. Ovo, je naravno, krajnje pojednostavljenje. Dok idemo dalje s našim proučavanjem ove teme, pozabavit ćemo se s njom dublje. No, ovdje u prvom poglavlju samo postavljamo temelje.
Ukratko, trostruka priroda čovjeka je ova:
1. DUH - dimenzija čovjeka koja se bavi duhovnim područjem. Dio čovjeka koji poznaje Boga.
2. DUŠA - dimenzija čovjeka koja se bavi područjem uma. Intelekt čovjeka. Osjećaji i volja. Dio koji razmišlja i zaključuje.
3. TIJELO - dimenzija čovjeka koja se bavi fizičkim područjem. Kuća u kojoj živimo.
2. DUŠA - dimenzija čovjeka koja se bavi područjem uma. Intelekt čovjeka. Osjećaji i volja. Dio koji razmišlja i zaključuje.
3. TIJELO - dimenzija čovjeka koja se bavi fizičkim područjem. Kuća u kojoj živimo.
Želim da počneš razmišljati o sebi u novom svjetlu. Ne razmišljaj o sebi samo kao o fizičkom biću. Razmišljaj o sebi kao o duhovnom biću koje posjeduje dušu, a živi u tijelu.
Drugo poglavlje: PRVA DIMENZIJA - DUH
Čovjek je duh koji posjeduje dušu, a živi u tijelu. Čovjekov duh je onaj njegov dio koji pokazuje Boga. On je iste vrste kao Bog, jer je Bog duh.
Bog je stvorio čovjeka da mu bude prijatelj.
Bog je stvorio čovjeka za svoje vlastito zadovoljstvo. Čovjek nije životinja.
Da bi mogao imati zajedništvo s Bogom, čovjek mora biti od iste vrste kao Bog.
Stoga, kao što je Bog Duh, tako je i čovjek duh.
Slikovito, dopusti mi da te upitam da li si se ikada pokušao družiti sa starom kravom?
Mi se ne možemo družiti s kravama jer su one u drugačijem kraljevstvu, drugačije vrste od naše.
No, mi se možemo družiti jedan sa drugim i možemo se družiti s Bogom jer pripadamo istoj vrsti.
Isus je rekao ženi kod zdenca u Samariji: 'Bog je Duh i koji mu se klanjaju, moraju mu se klanjati u duhu i istini'. Ivan 4:24
Bog je stvorio čovjeka da mu bude prijatelj.
Bog je stvorio čovjeka za svoje vlastito zadovoljstvo. Čovjek nije životinja.
Da bi mogao imati zajedništvo s Bogom, čovjek mora biti od iste vrste kao Bog.
Stoga, kao što je Bog Duh, tako je i čovjek duh.
Slikovito, dopusti mi da te upitam da li si se ikada pokušao družiti sa starom kravom?
Mi se ne možemo družiti s kravama jer su one u drugačijem kraljevstvu, drugačije vrste od naše.
No, mi se možemo družiti jedan sa drugim i možemo se družiti s Bogom jer pripadamo istoj vrsti.
Isus je rekao ženi kod zdenca u Samariji: 'Bog je Duh i koji mu se klanjaju, moraju mu se klanjati u duhu i istini'. Ivan 4:24
Boga ne možemo upoznati niti ga dotači fizički. On nije čovjek. On je Duh.
Bogu se ne možemo obraćati mentalno, jer On je Duh.
No mi možemo doprijeti do Njega svojim duhom i kroz svoj duh mi upoznajemo Boga. Tako znamo da je Bog Duh.
Pa ipak je Bog, koji je Duh, uzeo na sebe ljudsko tijelo.
Isus je bio Bog objavljen u tijelu.
'U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše kod Boga - i Riječ bijaše Bog. Ona u početku bijaše kod Boga. Sve je po njoj postalo i ništa što je postalo nije bez nje postalo ... I Riječ tijelom postala i nastanila se među nama ... '. Ivan 1:1-3,14
Bogu se ne možemo obraćati mentalno, jer On je Duh.
No mi možemo doprijeti do Njega svojim duhom i kroz svoj duh mi upoznajemo Boga. Tako znamo da je Bog Duh.
Pa ipak je Bog, koji je Duh, uzeo na sebe ljudsko tijelo.
Isus je bio Bog objavljen u tijelu.
'U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše kod Boga - i Riječ bijaše Bog. Ona u početku bijaše kod Boga. Sve je po njoj postalo i ništa što je postalo nije bez nje postalo ... I Riječ tijelom postala i nastanila se među nama ... '. Ivan 1:1-3,14
Kad je Bog na sebe uzeo ljudsko obličje, On nije bio ništa manje Bog nego kad nije prebivao u tijelu.
Pri fizičkoj smrti čovjek napušta svoje tijelo. Pa ipak on tada nije ništa manje čovjek nego što je bio dok je imao tijelo. Ovo vidimo u Kristovoj priči o Lazaru i bogatom čovjeku nakon smrti. Luka 16:19-31
Pri fizičkoj smrti čovjek napušta svoje tijelo. Pa ipak on tada nije ništa manje čovjek nego što je bio dok je imao tijelo. Ovo vidimo u Kristovoj priči o Lazaru i bogatom čovjeku nakon smrti. Luka 16:19-31
U Pavlovoj poslanici crkvi u Solunu vidimo kratki osvrt na trostruku prirodu čovjeka. 'A sam Bog izvor mira, neka vas potpuno posveti! I neka se cijelo vaše biće - duh, duša i tijelo - sačuva besprijekorno za dolazak Gospodina našega Isusa Krista'. I.Solunjanima 5:23
Drugi prijevod Biblije prevodi ovaj stih na ovakav način: 'Molim Boga da se čitav vaš duh, duša i tijelo sačuvaju potpuni, bez krivice, kod dolaska našega Gospodina Isusa Krista'.
Ovaj trostruki čovjek treba biti sačuvan 'potpun, bez krivice, do dolaska Gospodina'.
To će biti veliki dan, jer kada Gospodin dođe, čitav čovjek - duh. duša i tijelo - bit će sačuvan kao 'potpun'.
Mi sada imamo novi duh, jer je naš duh rođen od Boga. No, kada dođe Gospodin Isus Krist mi ćemo primiti novo tijelo. Sada imamo novi život, no tada ćemo imati novo tijelo.
Ovaj trostruki čovjek treba biti sačuvan 'potpun, bez krivice, do dolaska Gospodina'.
To će biti veliki dan, jer kada Gospodin dođe, čitav čovjek - duh. duša i tijelo - bit će sačuvan kao 'potpun'.
Mi sada imamo novi duh, jer je naš duh rođen od Boga. No, kada dođe Gospodin Isus Krist mi ćemo primiti novo tijelo. Sada imamo novi život, no tada ćemo imati novo tijelo.
Više starozavjetnih proroka prorokovalo je za Izrael da će Bog uspostaviti Novi savez s domom Izraelovim.
Ovaj novi savez je Novi zavjet kako ga mi poznajemo, kroz proroka Ezekiela Bog je rekao: 'Dat ću vam novo srce, nov duh udahnut ću u vas! Izvadit ću iz tjela vašega kameno srce i dat ću vam srce od mesa. Duh svoj udahnut ću u vas da hodite po mojim zakonima i da čuvate i vršite moje naredbe'. Ezekiel 36:26-27
Ovaj novi savez je Novi zavjet kako ga mi poznajemo, kroz proroka Ezekiela Bog je rekao: 'Dat ću vam novo srce, nov duh udahnut ću u vas! Izvadit ću iz tjela vašega kameno srce i dat ću vam srce od mesa. Duh svoj udahnut ću u vas da hodite po mojim zakonima i da čuvate i vršite moje naredbe'. Ezekiel 36:26-27
Ezekiel je prorokovao o novom rođenju.
Kad je čovjek nanovo rođen, duh ( koji je stvaran čovjek ) je nanovo rođen i stari čovjek je nestao. Staro tvrdo, kameno srce je nestalo.
On je novo stvorenje, kao što je Pavao rekao u II.Korinćanima 5:17
'Dakle, ako je tko u Kristu, on je novi stvor; staro je nestalo, novo je evo, nastalo'.
Riječ srce i duh u Bibliji se koriste naizmjence.
Tvoje srce je tvoj duh. Kada Božja riječ govori o srcu čovjeka, ona govori o čovječjem duhu.
Kad je čovjek nanovo rođen, duh ( koji je stvaran čovjek ) je nanovo rođen i stari čovjek je nestao. Staro tvrdo, kameno srce je nestalo.
On je novo stvorenje, kao što je Pavao rekao u II.Korinćanima 5:17
'Dakle, ako je tko u Kristu, on je novi stvor; staro je nestalo, novo je evo, nastalo'.
Riječ srce i duh u Bibliji se koriste naizmjence.
Tvoje srce je tvoj duh. Kada Božja riječ govori o srcu čovjeka, ona govori o čovječjem duhu.
Zapaziteda stih koji smo naveli iz I.Solunjanima 5:23 ne kaže samo: 'I neka se cijelo vaše srce ... ' On kaže: 'I neka se cijelo vaše biće - duh, duša i tijelo ...'
Osvrčući se na ljudski duh, Petar je govorio o 'skrivenom čovjeku srca'.
On nam je rekao da se ne brinemo samo o vanjskom nakitu, 'nego skrivenost - srce obučeno u neraspadljiv nakit ( već neka to bude skriveni čovjek srca, u onome što nije raspadljivo, King James prijevod, op prev. ), krotak i miran duh - ono što je dragocjeno pred Bogom'. I.Petrova 3:4
Osvrčući se na ljudski duh, Petar je govorio o 'skrivenom čovjeku srca'.
On nam je rekao da se ne brinemo samo o vanjskom nakitu, 'nego skrivenost - srce obučeno u neraspadljiv nakit ( već neka to bude skriveni čovjek srca, u onome što nije raspadljivo, King James prijevod, op prev. ), krotak i miran duh - ono što je dragocjeno pred Bogom'. I.Petrova 3:4
Ovo je stvaran čovjek. To nije tijelo. To je nutarnji čovjek.
Pavao je nazivao ovog 'skriveneg čovjeka srca' - čovječji duh - nutarnjim čovjekom.
'Ako se i raspada naš vanjski čovjek ( drugi prijevod kaže 'ako umire' ), ipak se naš nutarnji čovjek obnavlja iz dana u dan'. II.Korinćanima 4:16
Pavao je nazivao ovog 'skriveneg čovjeka srca' - čovječji duh - nutarnjim čovjekom.
'Ako se i raspada naš vanjski čovjek ( drugi prijevod kaže 'ako umire' ), ipak se naš nutarnji čovjek obnavlja iz dana u dan'. II.Korinćanima 4:16
Vanjski čovjek, ili tijelo, stari i propada, kao što i kuća u kojoj živiš propada i potrebna su joj stalna održavanja i popravci.
No, stvarni čovjek ne stari, jer je Pavao rekao: 'Ipak se naš nutarnji čovjek obnavlja iz dana u dan'.
Tada Pavao nastavlja govoreći: 'Uistinu, naša nam sadašnja ali kratkotrajna i mala nevolja donosi iznanredno veliku i vječnu slavu, nama koji ne smjeramo na vidljivo, nego na nevidljivo, jer je vidljivo prolazno, a nevidljivo je vječno'. ( stihovi 17-18 )
Ti možeš prolaziti kroz neku vrstu nevolje koja tvoj život čini jadnim s prirodnog stanovišta.
No, zapamti, to je samo trenutak.
Jer mi gledamo naprijed ka nečemu daleko izvanrednijem što će trajati ne za trenutak, već za vječnost.
'Nama koji ne smjeramo ( ne gledamo, King James prijevod, op. prev. ) na vidljivo, nego na nevidljivo ...'
Vanjski čovjek je vidljiv, no nutarnji čovjek je taj skriveni, nevidljivi čovjek. Previše ljudi je poraženo u životu jer gledaju na krive stvari.
Sve što oni vide je samo fizičko.
Smith Wigglesworth je jednom rekao: 'Ne krećem se prema onom što vidim. Ne krećem se prema onome što osjećam. Krećem se samo prema onom što vjerujem'.
No, stvarni čovjek ne stari, jer je Pavao rekao: 'Ipak se naš nutarnji čovjek obnavlja iz dana u dan'.
Tada Pavao nastavlja govoreći: 'Uistinu, naša nam sadašnja ali kratkotrajna i mala nevolja donosi iznanredno veliku i vječnu slavu, nama koji ne smjeramo na vidljivo, nego na nevidljivo, jer je vidljivo prolazno, a nevidljivo je vječno'. ( stihovi 17-18 )
Ti možeš prolaziti kroz neku vrstu nevolje koja tvoj život čini jadnim s prirodnog stanovišta.
No, zapamti, to je samo trenutak.
Jer mi gledamo naprijed ka nečemu daleko izvanrednijem što će trajati ne za trenutak, već za vječnost.
'Nama koji ne smjeramo ( ne gledamo, King James prijevod, op. prev. ) na vidljivo, nego na nevidljivo ...'
Vanjski čovjek je vidljiv, no nutarnji čovjek je taj skriveni, nevidljivi čovjek. Previše ljudi je poraženo u životu jer gledaju na krive stvari.
Sve što oni vide je samo fizičko.
Smith Wigglesworth je jednom rekao: 'Ne krećem se prema onom što vidim. Ne krećem se prema onome što osjećam. Krećem se samo prema onom što vjerujem'.
Jedini način na koji možemo gledati na nevidljivo je kroz vjeru.
Prvi stih idućeg poglavlja nastavak je onoga što je Pavao ovdje govorio. Kada je Pavao pisao ovu poslanicu, čitava poslanica je bilo jedno dugo pismo crkvi u Korintu.
Čovjek ju je podijelio na poglavlja radi lakšeg snalaženja.
Prvi stih idućeg poglavlja nastavak je onoga što je Pavao ovdje govorio. Kada je Pavao pisao ovu poslanicu, čitava poslanica je bilo jedno dugo pismo crkvi u Korintu.
Čovjek ju je podijelio na poglavlja radi lakšeg snalaženja.
Govoreći o stvarima koje se ne vide i o nutarnjem čovjeku, Pavao je kazao: 'Dakako, znamo: ako se ovaj šator - naša zemaljska kuća ruši, imamo zgradu koja je djelo Božje - vječnu kuću na nebesima - koja nije sagrađena ljudskom rukom'. II.Korinćanima 5:1
'Zemaljsk kuća o kojoj Pavao ovdje govori, je naravno naše fizičko tijelo.
On kaže da se naše tijelo ruši.
Ako ono umre i bude položeno u grob , istrunut će i vratit će se natrag u prah, ali to neće biti kraj.
' ...Imamo zgradu koja je djelo Božje - vječnu kuću na nebesima - koja nije sagrađena ljudskom rukom ...' On govori o čovječjem duhu, nutarnjem čovjeku koji je vječan.
'Zemaljsk kuća o kojoj Pavao ovdje govori, je naravno naše fizičko tijelo.
On kaže da se naše tijelo ruši.
Ako ono umre i bude položeno u grob , istrunut će i vratit će se natrag u prah, ali to neće biti kraj.
' ...Imamo zgradu koja je djelo Božje - vječnu kuću na nebesima - koja nije sagrađena ljudskom rukom ...' On govori o čovječjem duhu, nutarnjem čovjeku koji je vječan.
Pavao dalje nastavlja o ovoj temi u ovom istom poglavlju. 'Tako uvijek smo puni pouzdanja, osvjedočeni da se u ovom tijelu nalazimo u tuđini , daleko od Gospodina. Krećemo se naime, u području vjere, a ne u području gledanja. Ipak smo puni pouzdanja i više volimo otići iz ovog tijela i vratiti se ( u domovinu ) ka Gospodinu'. II.Korinćanima 5:6-8
U stihu 6 Pavao je rekao 'uvijek smo puni pouzdanja', zatim je ponovo u stihu 8 rekao: 'ipak smo puni pouzdanja ...' Pavao je znao o čemu govori.
On je bio pun pouzdanja da se mi ( naš nutarnji čovjek ) 'boraveći u ovom tijelu, nalazimo u tuđini, daleko od Gospodina'.
No, kad mi ( naš nutarnji čovjek ) napustimo tijelo bit ćemo s Gospodinom.
On je bio pun pouzdanja da se mi ( naš nutarnji čovjek ) 'boraveći u ovom tijelu, nalazimo u tuđini, daleko od Gospodina'.
No, kad mi ( naš nutarnji čovjek ) napustimo tijelo bit ćemo s Gospodinom.
Živeći u prirodnom, fizičkom svijetu u kojem živimo, teško je shvatiti da je duhovni svijet daleko stvarniji nego li ovaj prirodni svijet.
Mi razmišljamo o ljudima kao o onima koji postoje samo u svom fizičkom tijelu, a kad umru kao o onima koji više ne postoje. Ne, Biblija nam kaže da je nutarnji čovjek taj koji je stvaran.
To je skriveni čovjek srca, a on je vječno biće.
On će živjeti još dugo nakon što se njegova 'zemaljska kuća' vrati u prah.
Mi razmišljamo o ljudima kao o onima koji postoje samo u svom fizičkom tijelu, a kad umru kao o onima koji više ne postoje. Ne, Biblija nam kaže da je nutarnji čovjek taj koji je stvaran.
To je skriveni čovjek srca, a on je vječno biće.
On će živjeti još dugo nakon što se njegova 'zemaljska kuća' vrati u prah.
Treće poglavlje: DRUGA DIMENZIJA - DUŠA
Sada ćemo pobliže pogledati drugi dio čovjekove prirode - dušu. Kao što smo ranije naveli, duša je intelekt. To su čovječji osjećaji i volja. To je dio čovjeka koji razmišlja i zaključuje. To je područje uma.
U Rimljanima 12:1 vidimo u Pavlovom poučavanju da trebamo nešto učiniti sa svojim tijelom.
'Prinesite sebe (prinesite svoja tijela) kao žrtvu živu, svetu i ugodnu Bogu - kao svoje duhovno bogoštovlje.
Već u slijedećem stihu Pavao nastavlja govoriti nešto o umu, koji je ljudski intelekt ili duša. On je rekao da trebamo nešto učiniti i sa svojim umom.
'Nemojte se prilagođavati ovomu svijetu. Naprotiv, preobličavajte se obnovom svoga uma da mognete uočavati što je volja Božja: što je dobro, ugodno i savršeno'.
'Prinesite sebe (prinesite svoja tijela) kao žrtvu živu, svetu i ugodnu Bogu - kao svoje duhovno bogoštovlje.
Već u slijedećem stihu Pavao nastavlja govoriti nešto o umu, koji je ljudski intelekt ili duša. On je rekao da trebamo nešto učiniti i sa svojim umom.
'Nemojte se prilagođavati ovomu svijetu. Naprotiv, preobličavajte se obnovom svoga uma da mognete uočavati što je volja Božja: što je dobro, ugodno i savršeno'.
Pavao je ovdje pisao vjernicima. On je pisao nanovo rođenim kršćanima ispunjenim Duhom. Pa ipak njihovo kršćansko iskustvo nije utjecalo na njihova tijela ili na njihove umove. On im je kazao da će oni morati učiniti nešto sa svojim tijelima i sa svojim umovima.
Bog neće ništa učiniti s našim tijelom ili našim umom. Bog se obratio našem duhu. Mi smo se obratili Bogu našim duhom i naš duh (nutarnji čovjek, skriveni čovjek srca) postao je novi čovjek u Kristu. Sada je na nama da učinimo nešto.
Pavao je kazao da trebamo (1) učiniti nešto sa svojim tijelima - 'prinesite svoja tijela kao žrtvu živu, svetu i ugodnu Bogu' i (2) učiniti nešto sa svojim umovima - 'preobličavajte se obnovom svoga uma'.
Pavao je kazao da trebamo (1) učiniti nešto sa svojim tijelima - 'prinesite svoja tijela kao žrtvu živu, svetu i ugodnu Bogu' i (2) učiniti nešto sa svojim umovima - 'preobličavajte se obnovom svoga uma'.
Jedna od najvećih potreba u Crkvi danas je da Božji narod obnovi svoj um Božjom Riječju. Samo zato što je osoba kršćanin, čak i ispunjen Duhom Svetim, ne znači da ima obnovljen um. Um biva obnovljen Božjom Riječju.
Ovo je jedan od razloga zašto je Bog postavio učitelje (one koji su doista pozvani da poučavaju) u Crkvu - da bi obnovio naše umove. Mnogo puta oni koji poučavaju čine to služeći se samo prirodnim znanjem koje su stekli čitanjem Biblije i iz drugih izvora. No, ja ovdje govorim o darovima službe - ljudima koji su pozvani i pomazani Duhom da bi poučavali.
Bog nam je dao svoju Riječ i mi se možemo hraniti tom Riječju. Ona će obnoviti naše umove. No, On je također stavio učitelje u Crkvu da bi obnovili naše umove i donijeli otkrivenje znanja Božje Riječi.
Stoga naši umovi bivaju obnovljeni na dva načina: (1) tako što ćemo se hraniti Božjom Riječju kroz osobno proučavanje i razmišljanje i (2) bivajući poučavani kroz učitelje pomazane Duhom. Samo ovako možemo rasti u snazi i poznavanju Riječi i hodati u njezinu svjetlu svakodnevno obnavljajući svoje umove Božjom Riječju.
Glede ovoga, netko me jednom upitao: 'Brate Hagin, kako mogu postići da moja vjera bude nešto više od pukog mentalnog prihvaćanja?'
Prije svega, moramo razumjeti razliku između stvarne vjere i mentalnog prihvaćanja. Mentalno prihvaćanje odobrava činjenicu da je Biblija istinita knjiga, no ne djeluje na temelju toga.
Istinska vjera djeluje na temelju Božje Riječi. Mentalno prihvaćanje kaže: 'U redu, ja znam da je Božja Riječ istinita. Znam da mi je Bog obećao određene stvari i da bi ih trebao imati'. Vjerom vidimo da smo već dobili ono za što smo molili.
Istinska vjera djeluje na temelju Božje Riječi. Mentalno prihvaćanje kaže: 'U redu, ja znam da je Božja Riječ istinita. Znam da mi je Bog obećao određene stvari i da bi ih trebao imati'. Vjerom vidimo da smo već dobili ono za što smo molili.
Vjera ovako govori: 'Božja Riječ tako kaže, ja to vjerujem i sada to imam iako se to ne vidi u naravnom'.
Vjera kaže: 'Imam to sada - ne zbog toga što to mogu vidjeti, ni zato što to zapravo posjedujem, već zato što je to Bog obećao'.
Vjera kaže: 'Imam to sada - ne zbog toga što to mogu vidjeti, ni zato što to zapravo posjedujem, već zato što je to Bog obećao'.
'VJERA JE JAMSTVO ZA ONO ČEMU SE NADAMO (bit stvari kojim se nadamo) DOKAZ ZA ONE STVARNOSTI KOJIH NE VIDIMO'. Hebrejima 11:1.
Drugi prijevod ovog stiha kaže: 'Vjera je davanje biti stvarima kojima se nadamo'.
Naša vjera daje bit tim stvarima i tako možemo kazati: 'TO JE MOJE'.
Naša vjera daje bit tim stvarima i tako možemo kazati: 'TO JE MOJE'.
Četvrto poglavlje: TREĆA DIMENZIJA - TIJELO
Pogledajmo sada što Biblija govori o tijelu. Kao što smo već rekli, čovječji duh je nutarnji čovjek. To je onaj njegov dio koji poznaje Boga. Tijelo je izvanjski tjelesni čovjek - kuća u kojoj živimo.
'Zaklinjem vas, braćo, milosrđem Božjim da prinesete svoja tijela kao žrtvu, živu, svetu i ugodnu Bogu - kao svoje duhovno bogoštovlje'. Rimljanima 12:1.
Pavao ovdje nije pisao griješnicima. On je pisao svetima u Rimu, jer je kazao: 'Zaklinjem vas braćo ...' Rimljanima 1:7.
'Zaklinjem vas, braćo, milosrđem Božjim da prinesete svoja tijela kao žrtvu, živu, svetu i ugodnu Bogu - kao svoje duhovno bogoštovlje'. Rimljanima 12:1.
Pavao ovdje nije pisao griješnicima. On je pisao svetima u Rimu, jer je kazao: 'Zaklinjem vas braćo ...' Rimljanima 1:7.
Rekao nam je da učinimo nešto sa svojim tijelima - da prinesemo svoja tijela kao žrtvu, živu, svetu i ugodnu Bogu. To ovisi o nama. Ako ne učinimo ništa sa svojim tijelima, ništa s njima niti neće biti učinjeno.
Zapazite također da Pavao nije rekao da prinesete sebe Bogu. Ako si ti dijete Božje, ti mu već pripadaš. Ti također ne možeš nekome prinijeti nešto što mu već pripada. Ti nemaš nikakvo pravo da uzmeš maramicu iz nečijeg đepa i da mu je daš. Ona mu već pripada. Ne možeš uzeti nečiji auto iz njegove garaže i dati mu ga. Taj mu auto već pripada. Niti ne možeš uzeti nešto što već pripada Bogu i dati mu to. To je već Njegovo.
Pavao je rekao: 'Vi (nutarnji čovjek) prinesite svoja tijela ... ' (zemaljska kuća u kojoj živite). Mi, a ne Bog, smo ti koji se trebaju brinuti o kući. Mi samo moramo prinijeti svoja tijela kao 'žrtvu živu, svetu i ugodnu Bogu - kao svoje duhovno bogoštovlje'.
Pavao je rekao: 'Dakle, ako je tko u Kristu, on je novi stvor; staro je nestalo, novo je, evo, nastalo'. II.Korinćanima 5:17.
Mnogi ljudi pokušavaju pridobiti druge da se priključe crkvi. Oni žele da se oni poprave. Žele da žive pravedno. No, znate, ja nikada nisam pokušavao živjeti pravedno. Bio sam samo nanovo rođen i od tada sam uvijek bio pravedan.
Mnogi ljudi pokušavaju pridobiti druge da se priključe crkvi. Oni žele da se oni poprave. Žele da žive pravedno. No, znate, ja nikada nisam pokušavao živjeti pravedno. Bio sam samo nanovo rođen i od tada sam uvijek bio pravedan.
Živjeti pravedno je dobro, no, to te neće učiniti kršćaninom. Sjedenje u crkvi nedjeljom ujutro neće te učiniti kršćaninom ništa više nego što će te sjedenje u garaži učiniti automobilom. To te neće odvesti u nebo. No, novo rođenje sigurno hoće.
Nastojanje da ti sam od sebe budeš dobar nije kršćanstvo, to je ČISTA RELIGIJA. Kršćanstvo znači biti nanovo rođen. Kršćanstvo je primanje dara vječnoga života.
Kada tvoj duh primi vječni život koji sadrži prirodu i život Božji, on biva promijenjen. Ovaj Božji život dolazi u ljudsko srce i čini nutarnjeg čovjeka (stvarnog čovjeka) novim.
Mi ne moramo sebe učiniti novima. Mi to ne bismo ni mogli. Kada smo nanovo rođeni, mi smo novi čovjek s novom prirodom, jer Pavao je rekao: 'staro je nestalo; (naša stara, griješna priroda) novo je, evo, nastalo'.
Kada tvoj duh primi vječni život koji sadrži prirodu i život Božji, on biva promijenjen. Ovaj Božji život dolazi u ljudsko srce i čini nutarnjeg čovjeka (stvarnog čovjeka) novim.
Mi ne moramo sebe učiniti novima. Mi to ne bismo ni mogli. Kada smo nanovo rođeni, mi smo novi čovjek s novom prirodom, jer Pavao je rekao: 'staro je nestalo; (naša stara, griješna priroda) novo je, evo, nastalo'.
Nakon što smo nanovo rođeni još uvijek ćemo imati problema s tijelom, no, nećemo imati problema sa stvarnim čovjekom. Neki ljudi su rekli: 'Ti moraš umrijeti svom starom čovjeku'. No, kada smo nanovo rođeni stari čovjek je već mrtav i mi imamo novog čovjeka na njegovom mjestu. Ono što trebamo učiniti je umrijeti tijelu.
No, možeš kazati, zar nije tijelo stari čovjek? Ne, nije. Tvoje tijelo je isto ono tijelo koje si imao prije nego što si bio spašen, no taj nutarnji čovjek (koji je bio stari čovjek - stari ti) je postao nova osoba, novi čovjek u Kristu.
Ovaj nutarnji čovjek je postao novi čovjek. Kada se to dogodi, 'staro je nestalo, novo je, evo, nastalo'. Čovjek postaje novo stvorenje u Kristu.
Ovaj nutarnji čovjek je postao novi čovjek. Kada se to dogodi, 'staro je nestalo, novo je, evo, nastalo'. Čovjek postaje novo stvorenje u Kristu.
Tijelo nije novo; no u vrijeme Kristovog dolaska imat ćemo novo tijelo. Bog sada očekuje od nas da učinimo nešto sa svojim tijelom, da ga prinesemo kao živu žrtvu.
On očekuje od nas da imamo vlast nad svojim tijelom i da mu ne dopuštamo da upravlja nama.
On ne želi da budemo tjelesni kršćani ili kršćani vođeni tijelom. On očekuje od nas da činimo ono što je Pavao učinio u Prvoj Korinćanima 9:27 - 'Naprotiv, ja bijem (držim u podložnosti) svoje tijelo i vučem ga kao roba (dovodim u pokornost) da sam ne budem odbačen pošto sam drugima propovijedao'.
On očekuje od nas da imamo vlast nad svojim tijelom i da mu ne dopuštamo da upravlja nama.
On ne želi da budemo tjelesni kršćani ili kršćani vođeni tijelom. On očekuje od nas da činimo ono što je Pavao učinio u Prvoj Korinćanima 9:27 - 'Naprotiv, ja bijem (držim u podložnosti) svoje tijelo i vučem ga kao roba (dovodim u pokornost) da sam ne budem odbačen pošto sam drugima propovijedao'.
Ovdje Pavao ponovo kaže da trebamo učiniti nešto sa svojim tijelom. On je kazao: 'Ja držim u podložnosti svoje tijelo ...' Ja ga dovodim u pokornost.
Tko je 'Ja'? - Ja je nutarnji čovjek. Kad bi tijelo bilo stvarni ti, Pavao bi rekao: 'Ja držim sebe u podložnosti ... dovodim sebe u pokornost.
No on to nije rekao. On je kazao: 'Ja držim u podložnosti svoje tijelo i dovodim ga u pokornost.
Stoga 'Ja' o kojem Pavao ovdje govori je stvarni čovjek, nutarnji čovjek, skriveni čovjek srca, vječni čovjek.
Tko je 'Ja'? - Ja je nutarnji čovjek. Kad bi tijelo bilo stvarni ti, Pavao bi rekao: 'Ja držim sebe u podložnosti ... dovodim sebe u pokornost.
No on to nije rekao. On je kazao: 'Ja držim u podložnosti svoje tijelo i dovodim ga u pokornost.
Stoga 'Ja' o kojem Pavao ovdje govori je stvarni čovjek, nutarnji čovjek, skriveni čovjek srca, vječni čovjek.
Tada možemo pitati: 'Dovesti tijelo u pokornost čemu?' Nutarnjem čovjeku. Mi ne dopuštamo našem tijelu da upravlja nama. Mi nedamo našem tijelu da upravlja nama. Mi smo ti koji upravljamo našim tijelom, naš nutarnji čovjek.
No, ipak, nad većinom ljudi gospodari njihovo tijelo. To je razlog zbog kojeg oni postaju tjelesnim kršćanima i ostaju bebe u Kristu. Prije toga u ovom pismu Korinćanima, Pavao ih kori zbog toga što su još uvijek bebe u Kristu.
Potom im kaže: 'Još ste tjelesni'.
Potom im kaže: 'Još ste tjelesni'.
U drugom prijevodu piše: 'Još ste vođeni tijelom'. Tjelesni kršćani su kršćani vođeni tijelom. Oni dozvoljavaju svojim tijelima da gospodare nad njima. Pavao je kazao: 'Vi živite čisto po ljudsku'.
Drugim riječima, oni su se ponašali i živjeli poput ljudi koji nikada nisu bili nanovo rođeni. Umjesto da žive pobjedničkim životom nadnaravno promijenjenih ljudi u Kristu Isusu, oni su živjeli kao obični ljudi.
Drugim riječima, oni su se ponašali i živjeli poput ljudi koji nikada nisu bili nanovo rođeni. Umjesto da žive pobjedničkim životom nadnaravno promijenjenih ljudi u Kristu Isusu, oni su živjeli kao obični ljudi.
Izbor je na nama. Mi ako želimo, možemo dozvoliti svojim tijelima da nastave gospodariti nad nama. Tijelo će, ako mu dopustimo, nastaviti činiti stvari koje je oduvijek činilo. No, mi možemo odabrati da držimo svoje tijelo pod svojom vlašću.
Naš nutarnji čovjek može vladati nad tijelom i prinijeti ga Bogu kao živu žrtvu.